Thursday, October 28, 2010

ketetapan...


assalamualaikum..xkira mcm mne pon kte usahe..
klu smua tu dh ditetapkn..
kte kne REDHA...
ALLAH maha adil..
(^___^)


Wednesday, October 27, 2010

no tittle..

assalamualaikum..xtau nk bg tittle ape..maybe sbb nk merapu meraban je. wahhh..!! smalam update..arini pon update.maybe sbb dh de 1 follower. hahaha..bru de 1 dh bising sekg. mcm ayam betina bertelur jugak..tp ayam akan bunyi...kokkkkokkkkk...!! tp..klu ako.... bunyi mcm nie... yeaaahhhhh...!! feeeewwwiiiittt...!! hahaha.. bru lepas sarapan cekodok bwg ngan ikan bilis. marvellous btol..!! maybe sbb panas kot.

nie sebnrnye cekodok ketam...sedapnye..!!

ako rse..ape2 makanan pon sgt sedap..!! lgla tgh final..asyikla menguyap je..tp..bdn cmnie gk. huhuhuhu...gembire je rse..next paper will be strategic management. carry marks sgtla trok walaupon dh dpt gold medal time IID. huhu~ 10 marks kot..bykkn..? alhamdullilah..tp xberjaya lg nk menampung carry marks sbb /50.. bykkn..? huhuhu...tp leh je bergembire2.. xleh nk think outside the box..arggghhh..!! ok..that's it..let's study nur shareezan..!!



Tuesday, October 26, 2010

merokok.?

post ini ditujukn utk seseorg..walaupon kebarangkalian utk die membaca adalah sgt rendah. assalamualaikum awk..information ini special utk awk. sy harap awk berhenti merokok. (^-^) walaupon sy tau awk dh lme merokok..xslh sy dr awk form 2..tp..sy harap awk berhenti. sbb klu dr form 2 awk dh merokok.time tu umor awk 14 thn..skrg umor awk dh 24 thn.. genap dh 10 thn awk merokok. awk dpt bygkn mcm mne rupe paru2 awk skrg..?


taraaaa....!! trokkn..?

klu ikot ape sy bce..skrg nie paru2 awk dh xde saluran utk darah mengalir..xcaye..? tgk gmbr tu...? mmg dh xde saluran kn..? sy rse paru2 yg knn tu jd itam sbb kesan tar dlm rokok. sy slalu terpikir..tar yg diorg cuba perkatakn tu cm tar jln tu ke..? emmmm...ntah...!! sy cuma nk yg
terbaek utk awk. byk kesan klu merokok nie..sbb abah sy sdiri dlu merokok. gigi bwh die MATI awk. mcm de itam2 kt gigi die..emmm..mcm gigi awk juge. sbb abah sy pon start merokok time skolah..mungkin sebaye dgn awk. tp..smangat abah sy kuat..lepas kawen dgn ibu sy..die nekad berhenti merokok. alhamdullilah..walaupon die sakit jantung..tp sakit jantung die bkn berpunca dr merokok. tp dr kolestrol yg tggi. emmm...byk bad effects leh dpt klu merokok. mungkin awk ckp skrg awk muda..dh tua2 nnti berhentila..tp..cuba awk bygkn klu smua effect tu dtg skali gus mase awk dh tua..contohnya..kaser mulut, kanser paru-paru, strok, penyakit jantung dtg skaligus. sedihkn awk nnti..? sbb buat mse nie..sy xleh bygkn diri sy tnpe awk. lgla membayangkn awk dlm kesakitan. (soobbbb2...)


nie kanser mulut

tgk gmbr2 pon sy dh takot..tp awk de ckp aritu..awk slambe je. ok je. xde pape prasan. mungkin sy seorg pompuan sbb tu sy xleh tgk sesuatu yg MENGGELIKN. walaupon sy tau utk berhenti merokok adalah sgt susah..tp..awk kne kuat utk berhenti merokok. sy xnmpk ape2 yg baek dr merokok..selain dr membahayakn kesihatan awk...dan yg lg trok adalah kesihatan org laen..yg disekeliling awk..tolong awk...berhenti merokok bkn utk sy atau org laen...tp utk diri awk juge..

xde ape yg baek selain dr membakar duit...

p/s: cepat berhenti merokok klu nk pkai mitsubishi lancer..







Tuesday, October 19, 2010

GBS... (Part 1)

with hajar..konon2 macho.. semester 8

with hajar...berbuke puase @ semester 8

with ana n baby comel..ohhh..interview JOM SEBAR @ semester 8

with zira interviewed JOM SEBAR @ semester 8

assalamualaikum...yup..!! klu anda rse GBS tu geng bus skolah..it is actually Geng Bus Saga..thanks to hazirah sbb slalu sgt tgk geng bus skolah smpi bg name geng kami GBS juge. hahhaha..(^___^) as usual..friendship is actually cannot be interpret with words..or..pictures. but..it is deep in my heart that says.. "ok..!! they actually complete me a lot..!! " post seblom nie mengatakan sy tiada BFF..tp..sebnrnye..mereka2 inila BFF sy sepnjg sy mengharungi Bachelor in Accountancy (hons) which will be accomplished soon..insyaALLAH. ape yg miraclenye friendship nie..? huhuhu...it started so awkward.. especially for me. sbb sy dh t'biase dgn BEST friend sy yg sy sgt syg.. then..i'm realize..i've to move on with them. 1st week start Degree...i cried..a lot okay..!! hahahaha..nk bahan2 pon bahanla..xkesah.. which is actually true..!! sy sedih sbb sy xde kwn. sy xleh idop tnpe kwn baek sy tu. maybe sbb sy byk spent mse dgn die. then.. at pulau gadong which is hostel..housemate with zira..dila..ana n also hajar. they are actually already best friends. zila n dila...then..hajar n ana...me..? hahahaha..t'kontang kanting sendirian.. =( pastu...mule2 tu we actually fight a lot..hahahaha...sebnrnye sy la yg byk menimbulkn fight tu..ade je yg xkne sbb tgh dlm process knowing each other. until now..we still knowing each other. it is important in friendship..!! then..when in the 1st semester...with FAR400 which is killer paper..we extremely nervous if we failed. but..not all of us manage to pass. yup..!! xpe kwn..anda dh berjaya pon lepas FAR400 itu.. =) then..it comes to semester 5.. we moved to new house at bachang. hahahaha..extremely byk warga asing disne..sgt menakotkn. tp..alhamdullilah..almost 2 years we stayed there..tp xde pape pon jd..maybe it is all about protect each other. ohhh...before that..part yg plg ingat time part 4..celebrate bufday hajar..then bufday ana. buat doughnut n msk lemak cili api..everything done with the helps of ana's rice cooker. btol ckp dila..ana's rice cooker helps us a lot.. =) birthday hajar adalah 1st surprise birthday. tp..done accomplished..!! hahahah...kami sgt pndai berlakon walaupon kami bdk akaun. (^____^) birthday hajar terpakse belajar menyorok kek di dlm telekong..hahahha..apekah time itu. then..birthday ana tmbh extreme lg lakonan kami. sbb t'pakse menipu ana nk gi umah tok mak..tp actually nk celebrate kt pizza huts pokok mangge. haahaha...that was so funnnnyy..!!

Sunday, October 3, 2010

BfF..


assalamualaikum..hai kwn2..klu de kwn2 sy yg bce entry nie..msti de yg akan trase. huhuhu...arini sy rse sy xde BFF..huhuhu..sbb BFF sy datang n pergi..lgpon sy rse..sy hnye perlu ade seorg sahaja BFF..tp..semenjak BFF sy dh keje..die sgt sibok.huhuhu..eventhough we started our friendship with fight...but..we manage to become BFF until now. (^__^) i missed her so much.. huhuhu.. bile rndu kt die..rse nk menangis n banjirkn seluruh melaka ini. wahai kwn..nape kte jd mcm nie ye? pdhl dlu kte nangis same2..maen ujan same2..tdo 1 katil..hahhahaha...pkai baju tdo sme..huhuhuhu..ok..sy sgt rndu BFF sy itu..